Vårens måsten!

Gillar du mode och trender har du säkert koll på vad som är inne i vår. Här skall jag snabbt presentera vårens måsten och lite vad jag tycker om dem.


Trenchcoaten
är det dominerande ytterplagget! Den lite längre kappan är både praktisk och snygg och har fångat många. Jag tycker om när det är väl utmärkta knappar och fina detaljer som skärp i midjan. Bilder: H&M


Klänningen är ju numera det ultimata vardagsplagget. Trotts det tror jag attjag aldrig under senare tid har klätt mig i klänning till vardags, har lite svårt för det, men ni som gör det måste ju älska det för det finns så mycket att välja mellan. Min favorit är skjortklänning som man inte behöver klä ned då den är ganska diskret i sig själv. Bild: H&M



Shorten var ju verkligen en hit förra sommaren och jag måste säga att det är snyggare än kjol. Eftersom midjan går uppåt på övriga plagg så gör de även det på shortsen. Jag har ju sagt mitt om hög midja på tvåbenta plagg och jag gillar det inte. Men nytänkande och spännande för er som gillar det! Bild: H&M


Trekvartsärm läste jag om snabbt i ett modemagasin och där stod det att det skulle bli totalt ute och att man var trött på alla halvlånga ärmar men nu verkar det som att det funkar mycket bra! Det finns mycket att välja på om du vill ha trekvartsärm. Bilder: H&M


Koftan tycker jag blev stor när Gina Tricot kom ut med sina som nästan alla har en av i sin garderob. Numera kallar vi även koftan för cardigan, vet inte riktigt varför men det skall tydligen låta häftigare. Koftan finns nu i många olika modeller, färger och har olika detaljer så jag tycker att vi har gjort den mycket roligare än hur den såg ut från början. Vill dock ha en
traditionell kofta finns det såklart också att få tag på. Bilder: H&M

Kommentarer
Postat av: Junitjej

När man ser dessa kläder längtar man till våren!

Postat av: emma

jag gissar på att man kallar kofta för cardigan, för d är d engelska namnet ;)

2007-01-04 @ 21:58:05
URL: http://emmalicious.blogg.se
Postat av: sara

Shortsen tycker jag är så söta:)

2007-01-05 @ 22:36:47
URL: http://saraswalkincloset.blogg.se
Postat av: jasmin

Filli den vita koftan finns också på H&Ms nya vår mode det som kanske har kommit ut nu. Den finns också i gult (den med rosetten)
Så som du säger skýnda att fynda om du vill ha en sådan.
Enligt mej är den vita snyggast eftersom den gula är ganska gul.

2007-02-17 @ 16:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback