Snabb vår-trendguide

Få koll på vad du skall satsa på för att vara trendig i vår, och vad du skall ersätta och lägga på vinden inför denna säsongen. Källa och bilderna kommer ifrån Aftonbladet.

Inne: Stort och piloter.
Ute: Litet och ­sportigt.
Mina åsikter: Att stora solbrillor och pilotisar är trendigt är kanske ingen nyhet.

Inne: Ceriserosa. Ute: Babyrosa.
Mina åsikter: Rosa överhuvudtaget är nog största favoriten för mig, men jag föredrar faktiskt babyrosa framför ceriserosa, även om cerise just nu känns riktigt rätt! Klänningen på bilden kommer ifrån Stella McCartney

Inne: Bandana Ute: Cowboyhatt
Mina åsikter: Både en bandana och en cowboyhatt är ganska udda huvudbodnader och jag skulle inte kunna se cowboy-hatten som en ute- eller innegrej utan den kör man på när man gillar det. Till bandanan, bli inte oroliga, detta är faktiskt en cool nyhet. Istället för diademet kan man knyta den och varför inte sätta upp håret i en toffs. Detta finns i massa olika prisklasser så det är bara hitta något som passar dig. På bilden ser du hur snyggt Nicole Richie slarvigt knyter en bandana i håret, för att piffa till det.

Inne: Stora ringar
Ute: Blingigt strass
Mina åsikter: Blingit strass, mjo, i måttlig mängd. Inte över hela solglasögonen, diademet eller på tröjan men det kan vara snyggt. Blingbling kan kännas lyxigt om det är på rätt sätt. Stora ringar.. jag får panik! Det enda som dyker upp i huvudet är de där fasansfulla tumringarna. I och för sig är det inte riktigt samma sak, men jag tycker att det påminner om varandra en aning. En stor ring, nej tack! Dock känns det faktiskt trendigt.

Inne: Korta jeansshorts.
Ute: Långa jeanskjolar.
Mina åsikter: Korta jeansshorts är hur snyggt som helst, och jag är glad att det är en ny trend! Känns lika rätt varje sommar. Långa jeanskjolar känns dock inte alls bra.

Inne: Sotad kajal.
Ute: Läppenna.
Mina åsikter: Trend inom smink är alltid lite annorlunda, jag tycker om att det finns trender (som metallicögonskuggorna som är hel rätt i vår). Men att något skulle vara ute tycker jag känns konstigt. Man tar det som passar looken helt enkelt. Sotad kajal är dock snyggt och läppenna till rätt helhet är också snyggt.

Inne: Skinnkjol. Ute: Volangkjol.
Mina åsikter: Hm, här är jag lite kluven. För jag gillar varken volangkjol eller skinnkjol. Men en volangkjol kan jag i alla fall bära, men en skinnkjol. Nej! Ett tips också till er som har massa volangkjolar sen förrförra säsongen. Ha den som klänning med ett skärp eller sidenband i midjan, det är fortfarande okej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback