Eftersnack - Melodifestivalen

Hej!

Igår var jag som sagt på genrepet till första deltävlingen i Melodifestivalen här i Göteborg. :) Det var otroligt roligt, stämningen var på topp! Och hela arenan gjorde vågen tre gånger, helt otroligt! ;)
Hela kvällen inledes med Babbsan och en tjej och en kille som sjöng till gamla schlagers för att värma upp publiken. En gubbe i reflexväst värmde upp oss extra och vi applåderade och jublade!
Sedan började det med att Chrstian Luuk stod ute i publiken, efter någon liten kort film. Han kom inspringande på scenen och showen började. Då och då påminde han oss om att det bara var repetition. ;)
The Poodles och Etype var först ut med en låt som hette "Line on fire", tror jag. Den drog igång publiken bra men jag hann aldrig riktigt höra om det var någon bra låt ändå. Men det var eld och grejer på scenen, riktig show!
Sen var det några som hette Face 84, men de sjöng väldigt pipigt. Låten var kanske inte heller så jättebra, men ändå.
Nu kommer jag inte exakt ihåg vem som kom sen, men det kan ha varit Velvet. Hon hade en bra schlagerlåt med ös och tempo i! Även en kille som sjöng en lugn låt gillade jag. Amy Diamond var alldeles lysande! Minns inte om låten var så jättebra men den var helt klart okej, och så proffsig hon är! Tänk att hon bara är 15 år? Och så många det var i Skandinavium!
Christer Sjögrens låt var inte alls bra. Kändes bara fjäskigt. Liksom "I love Europe". Haha, men det lite trevligt underhållning var det väl ändå. Mycket fjädrar! Och blått! Fast låten är faktiskt den enda jag minns från igår, så den sätter sig! :P

Skall bli kul att se allt på TV ikväll! :) Har du någon favorit, skall du rösta?

Ajöss/ Foffe

Kommentarer
Postat av: Josefin

Hej Foffe!
Jag har ingen favorit, men jag slår vad om att min mamma kommer att rösta på Christer Sjögren för hon sätter alltid på hans julskiva när det är jul!

Puss o kram!

Postat av: Foffe

Josefin: Haha, okej. ;) Kram på dej också!

2008-02-09 @ 16:24:42
URL: http://foffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback