Utmaning: Vardagsglamour

Jag antar utmaningen från Bluedreams att skriva vad man tycker är vardagsglamour. För mig blir det lite mer lyxkänsla med:

  • En god tidning i handen. Och inte en som bara handlar om mode, sånna har jag svårt för, utan om allt möjligt. Livstil, kultur, gärna noveller, recept och roligt skvaller. Men med mode på det.
  • Tända ljus. Ett par lyxiga ljus som doftar gott!
  • Mörk choklad är inte bara fantastiskt gott utan också glamourkänsla för mig.
  • Något gott att dricka, fina glas. Kanske några kex.
  • Bakgrundsmusik, och då föredrar jag gärna lite jazz eller något lugnare.
  • Färsk pasta. Det höjer hela måltidens glamourfaktor, och dessutom är det så mycket godare!

Givetvis finns det mycket mer som känns lite extra lyxigt men detta är några punkter som gäller för mig.


Kommentarer
Postat av: jenny

Kul att du antog utmaningen :)

Postat av: Johanna

Oh du hade rätt med tidningar. Själv läser jag i.o.f. Elle och In Style men jag kan även sitta och läsa en Tara tidningar bara för att artikelserierna är intressanta och "lite annat".
Sedan har du rätt med glasen. Jag har skapat morgonvanor med finglas =).

2007-05-22 @ 07:55:00
URL: http://johannasmemoarer.blogg.se
Postat av: Foffe

jenny: Hehe :) Den var rolig och annorlunda!
Johanna: Ja, visst är det! Då får man lite allt möjligt. Åh det låter ju kanon! Kanske ett tips man själv få ta efter :)

2007-05-22 @ 16:55:13
URL: http://foffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback