Schlager!

God afton :)

Har nyss kollat på Melodifestivalen nu. Inte speciellt bra låtar enligt mig, tyckte dock att det var kul att Charlotte gick vidare. Linda är jag rejält trött på sedan länge och tycker att låten rakt av var liknar "Grace Kelly", både i melodi och text. :S Vad tycker ni? Om jag hade fått välja hade jag valt Sibel, som jag gillade bäst, och Charlotte i finalen och Fronda och kanske Calaisa elr nån i andra chansen.

PS. Är redan lite besviken, för det här dåliga andra chansen-systemet gör så att inte både Ola och Sibel kan gå vidare till final. Antagligen blir det väl Carola & Andreas (eftersom de är en ganska lätt grupp) medan den andra har många bättre artister. Alltså det systemet är sämst :(

Kommentarer
Postat av: Anneli

Heja Charlotte! Fast jag gillade Linda och hoppas det går bra för henne! Och jag måste erkänna att jag inte hörde likheten men det kan bero på att jag inte har Grace Kelly i huvudet...ska genast lyssna och jämföra!

Tack för besöket i min blogg!

Må gott
/A

Postat av: sabbaa

där håller jag med dig! andra-chansen borde inte ha omgångar sådär. man kan rösta på alla. dom 2 som fick flest går till finalen. så ska det vara!

2008-03-01 @ 22:46:09
URL: http://sabbaa.blogg.se
Postat av: Foffe

Anneli: Alltså, låtarna kanske inte är jättelika, men jag tycker ändå att de påminner lite om varandra. Ha det bra! :)

sabbaa: Ja, mycket bättre som det var förrut!

2008-03-02 @ 09:15:55
URL: http://foffe.blogg.se
Postat av: Matilda

Nej åå det har inte jag sett!! Det var ju verkligen Ola och Sibel som jag ville skulle gå vidare!! Skitsystem!!!

Svar: Ja på Cubus har jag också sett det, men inte på Lindex. Men Cubus finns inte i Täby Centrum så nu finns den att köpa där också :D:D

2008-03-03 @ 19:51:20
URL: http://mattiii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback