ÖVERSVÄMNING

Högt vattenstånd i Mölndalsån, foto: Sonja SkäärDet är verkligen kaos för oss som bor i Göteborgsområdet och närmare Mölndal. Det var nästan omöjligt för mig att komma hem från skolan (jag bor ca 2 mil ifrån). Först fick vi åka en väg och där var det avstängt och sen tog vi en men där var det så mycket vatten att det inte gick att åka med vår bil. Sen kom vi på en väg som gick att köra hem md och nu, efter en och en halvs timma bilfärd (!) är jag äntligen hemma! Det första jag gjorde var att ta av mig mina jätteblöta sockor och mina jeans och satte på mig mysbyxor och nya, varma sockor. Sen satte jag på datorn och gjorde i ordning en god, varm kopp med kycklingsoppa. Det är så praktiskt med sådana soppor som bara är pulver och så tillsätter man kokande vatten och så blir det så otroligt gott och uppiggande. Kanske inte så nyttigt, men ibland får man vara lite lat. Jag hoppas verkligen att regnet slutar och så är jag ganska säker på att detta kommer visas på nyheterna. Lääskiiigt!

Men jag är glad att vara hemma i värmen och för övrigt önskar jag er en riktigt härlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback